miercuri , 23 august 2017
SASE MODIFICARI IN DIETA DUPA 40 DE ANI

SASE MODIFICARI IN DIETA DUPA 40 DE ANI

Varsta de 40 de ani este o adevarata piatra de hotar in viata oricarei femei. Nu va ganditi la nimic rau! Este vorba, insa, de numeroase schimbari, fizice si psihice, care apar dupa implinirea varstei de 40 de ani.

Se impun cateva schimbari, mai ales in ceea ce priveste dieta, pentru ca organismul se resimte si metabolismul nu mai este atat de rapid cum era in urma cu 5-12 ani. Poate nici nu mai tolerati anumite alimente sau anumite ingrediente, cum ar fi condimentele. Trebuie sa acordati, pe scurt,  o mai mare atentie starii generale.

Sa mancati sanatos dupa 40 de ani nu mai este o moda, o preferinta, ci o necesitate. Alegerile alimentare nu trebuie sa se mai bazeze nici pe gust, nici pe numarul de calorii, ci pe ceea ce este mai bun si mai util organismului vostru. Numai asa veti putea incetini procesul de imbatranire, lasandu-i mai mult timp corpului vostru sa se adapteze noilor schimbari.

Care sunt modificarile in dieta dupa 40 de ani? Ce trebuie schimbat si cum?

SASE MODIFICARI IN DIETA DUPA 40 DE ANI

In primul rand, ar trebui sa va axati pe fibre si pe legume verzi. Acestea au un rol esential pentru functionarea tractului digestiv si pentru a va mentine usoare si relaxate din punct de vedere alimentar.

Fibrele imbunatattesc capacitatea organismului de a reduce colesterolul si a-si imbunatati starea de sanatate. Surse de fibre: ovaz, fasole, nuci, seminte.

Despre legumele verzi, cu frunze, nu trebuie sa va mai spunem cat de bune sunt! Le puteti prepara in diferite moduri, de la salate, pana la mancaruri gatite dietetic, cu ulei de masline, in cantitati reduse si acesta, fara adaosuri de sare sau grasimi, cu condimente cat mai naturale, fara conservanti.

In al doilea rand, reduceti caloriile. Aveti, insa, grija sa nu taiati din ceea ce este esential: proteine, grasimi sanatoase sau cereale integrate. Daca in tinerete puteati manca orice, la orice ora, acum organismul vostru nu mai are un metabolism care sa ii mai permita asemenea excese. Acum este mai incet si trebuie sa fiti cumpatate la numarul de calorii.

SASE MODIFICARI IN DIETA DUPA 40 DE ANI

In al treilea rand, renuntati la dulciuri, bauturi carbogazoase si alcoolice, carbohidrati prelucrati, pentru a ramane la fel de pline de energie. Daca taiati ce nu trebuie, va veti face mai mult rau decat bine!

SASE MODIFICARI IN DIETA DUPA 40 DE ANI

Consumul unei cantitati mai mari de proteine este cea de-a patra schimbare in dieta dupa 40 de ani. Dupa aceasta varsta, se pierde 1% din masa musculara, pe an. Aceasta pierdere trebuie suplinita prin consumul de proteine, pentru a nu avea muschi lasati, fara vlaga.

Trebuie sa supliniti si lipsa unor vitamine si minerale prin adaugarea in dieta zilnica a unor suplimente. Cele mai bune sunt multivitaminele, pentru a va asigura intreaga paleta, absolut necesare sanatatii. Un organism care are in dozele indicate aceste vitamine si minerale va fi si foarte sanatos.

SASE MODIFICARI IN DIETA DUPA 40 DE ANI

Asigurati-va calciul necesar. Pana la 40-50 de ani, organismul are nevoie de 1000 mg zilnic, pentru a creste dupa aceasta varsta pana la 1500 mg. Cel mai sanatos este sa vi-l luati din alimente, dar, daca nu reusiti sau nu sunteti sigure ca reusiti, cereti sfatul unui medic, pentru a va recomanda anumite suplimente care contin calciu. Calciul este foarte important pentru oase. Consumati lapte, branzeturi, oua.

Organismul femeilor este mai solicitat decat al barbatilor, de aceea se si ,,consuma’’ mai repede. Trebuie sa aveti grija ca, odata cu inaintarea in varsta, sa ii asigurati tot ceea ce are nevoie.

foto: pinterest