sâmbătă , 16 decembrie 2017
DIETA DASH, O DIETA CU EFECTE MULTIPLE
pinterest

DIETA DASH, O DIETA CU EFECTE MULTIPLE

Unul dintre cele mai apreciate regimuri alimentare este DASH. Este o dieta cu efecte multiple, a carei denumire vine de la ,,Dietary Approaches to Stop Hypertension’’ (,,Abordarea dietetica pentru prevenirea hipertensiunii’’). Este o dieta elaborata de un grup de cercetatori si nutritionisti americani, care au vizat gasirea unei modalitati de scadere a tensiunii arteriale in mod rapid. Mai mult, aceasta dieta este benefica si in cazul unor probleme legate de diabet, atac cerebral, osteoporoza si chiar cancer.

pinterest

pinterest

Cum functioneaza dieta DASH?

In primul rand, trebuie sa retinem ca nu este o dieta fada, cum sunt majoritatea dietelor, ci dimpotriva, promoveaza o alimentatie si un stil de viata sanatoase. Secretele dietei DASH sunt alimentatia reala, naturala, si exercitiul fizic. Planul alimentar ajuta corpul sa accelereze metabolismul si sa lupte contra bolilor.

pinterest

pinterest

Alimentele permise sunt numeroase si foarte satioase: fructe, legume, branzeturi cu mai putina grasime, nuci, alune, fasole, seminte. Sunt limitate dulciurile, sarea si grasimile saturate.

Este numita si ,,Dieta mediteraneana americanizata’’.

Care sunt rezultatele estimate ale dietei DASH?

In primul rand, starea de sanatate este imbunatatita. Dincolo de scaderea in greutate, se inregistreaza si scaderea tensiunii arteriale si o reglare a glicemiei.

Care sunt principiile de baza ale dietei DASH?

Creatorii dietei DASH considera ca natura le ofera oamenilor tot ceea ce le trebuie, fara a mai fi nevoie de procesare exegerata. Este incurajata prepararea in casa a mancarii, care trebuie sa fie cat mai variata, pentru a furniza organismului tot ceea ce ii este necesar. Se pot folosi legume si fructe de sezon, acest aspect facand-o si mai accesibila, la indemana oricui doreste sa o urmeze.

Ce se poate consuma in cadrul dietei DASH?

pinterest

pinterest

-fructe si legume de sezon

-cereale integrale

-fasole

-seminte

-linte

-lapte si branzeturi cu continut redus de grasimi

-lapte de migdale

-peste

-carne slaba

pinterest

pinterest

 

 

 

Ce tip de miscare fizica se poate practica in cadrul dietei DASH?

Miscarea fizica trebuie facuta de 3 ori pe saptamana, alternandu-se exercitiile cardio, intinderi si exercitii de flexibilitate.