miercuri , 26 iulie 2017
ACEST TRUC POATE STOPA MANCATUL PE STRES

ACEST TRUC POATE STOPA MANCATUL PE STRES

…DAR S-AR PUTEA SA NU VA PLACA!

Toata lumea stie ca, dupa ce ai petrecut foarte mult timp muncind, creierul tau se simte prajit si tot ce poti face pentru a te reface este sa iti umpli o farfurie cu ceva de mancare, dupa preferinte, un ,,ceva’’ care sa te faca sa te simti mai bine si sa relaxeze. Este vorba de mancatul pe stres, care, de cele mai multe ori, duce la ingrasare. Ceea ce tu crezi ca te face sa te simti mai bine, in realitate iti aduce incetul cu incetul, fara ca macar sa iti dai seama, cateva kilograme intr-un singur an.

acest-truc-poate-stopa-mancatul-pe-stres_3

Ce poti face ca sa scapi de aceasta capcana?

Stiinta are solutii pentru aceasta problema, dar s-ar putea sa nu va placa. Si nu este de condamnat, stim bine asta…

Solutia despre care vorbim este exercitiul fizic, cu ajutorul caruia puteti scapa de cca 6 kg lunar, asa cum se arata in cartea ,,Medicina si Stiinta prin sport si exercitii’’. Cercetatorii au ,,tratat’’ cele doua grupuri pe care au efectuat studiul cu pizza, atat de multa cata poate fiecare sa manance. Au urmarit cate calorii a consumat fiecare subiect.

Partea cea mai interesanta a studiului a fost ca fiecare grup a trebuit sa aiba alt comportament: primul grup a trebuit sa se odihneasca cca 15 minute inainte de a incepe sa manance, iar al doilea a trebuit sa efectueze execrcitii fizice 15 minute inainte de masa. Cei din primul grup au consumat cu aproape 100 de calorii mai mult decat ceilati. In plus, cei din urma au venit deja cu un deficit de calorii, datorita miscarii intense.

Atunci cand lucrati din greu, muschii elibera acid lactic in sange. Acesta este disponibil imediat in sange si devine o sursa usoara de energie in creier, considera William Neumeier, coordonatorul acestui studiu. Din moment ce nevoile de energie ale creierului tale sunt completate, nu mai aveti acea dorinta copleșitoare de a pune mancare in gura.

De asemenea, exercitiile fizice pot stimula hormonii care temporar suprima pofta de mancare . Exista si  aspectul psihologic: ,,Avand o distragere a atentiei ca si exercitiu ar putea fi tamponul intre lucrul epuizant si gustarile de care ai nevoie”, spune Neumeier.

acest-truc-poate-stopa-mancatul-pe-stres

Daca aveti un program prelungit sau unul care nu va permite sa faceti 15 minute de exercitii fizice inainte de masa, sau daca nu va permiteti sa transpirati in mijlocul zilei, la locul vostru de munca, ceea ce este pe deplin de inteles, efectuati macar o plimbare sau cateva ture in jurul cladirii. Va va ajuta suficient ca sa nu mai ingerati un numar mult mai mare de calorii decat v-ati dori sau ar trebui, pentru sanatatea si silueta voastra.

foto: pinterest