miercuri , 26 iulie 2017
7 SFATURI PENTRU O SLABIRE USOARA, SIGURA SI SANATOASA IN 2016

7 SFATURI PENTRU O SLABIRE USOARA, SIGURA SI SANATOASA IN 2016

In 2016 trebuie sa uitati de expresia: ,,Sunt la dieta!’’. Aceasta trebuie sa dispara din vocabularul vostru si sa adoptati un nou stil de viata, care sa va ajute sa slabiti usor, sigur si sanatos. Usor de zis, greu de facut,nu? Si, totusi, veti vedea ca, respectand doar 7 reguli simple, veti ajunge la rezultatele mult asteptate.

Zaharul este noua grasime. Doza zilnica recomandata pentru o femeie este de 5-6 lingurite, dar multe dintre noi depasesc acest numar, ajungand pana la 19,5 lingurite, ceea ce este, evident, un consum exagerat, care duce la obezitate, diabet, boli de inima si altele. De aceea, o prima regula pe care ar trebui sa o aplicati in dieta voastra in acest an este reducerea pana la eliminare a zaharului din alimentatie. Limitati-va la maxim doua sau trei lingurite si, treptat, incercati sa diminuati chiar si acest numar. Incercati sa aveti doua, trei zile pe saptamana, in care sa renuntati total la zahar. Odata cu aceasta, veti observa o scadere in greutate si o imbunatatire a starii generale de sanatate, ceea ce este imbucurator.

Consumati cat mai multe verdeturi. Bucataria romaneasca traditionala este renumita in acest sens. Mararul, patrunjelul, telina, rozmarinul, leusteanul, stevia, loboda sunt parte a multor feluri de mancare obisnuite, pe care orice femeie le gateste zilnic in casa. In ultima vreme, condimentele au luat locul acestora, ceea ce nu este deloc bine, pentru ca s-a renuntat astfel la proprietatile benefice ale verdeturilor in favoarea unor inlocuitori nu tocmai sanatosi. Acestia contin multa sare si tot felul de substante, care sa dea gust bun, dar…atat. Valoarea lor nutritiva lipseste. De aceea, folositi cat mai multe verdeturi, cumparate direct de la piata, proaspete, si folositi-le in mancarurile pe care le gatiti. Starea sanatatii se va imbunatati, pentru ca aceste verdeturi nu sunt numai gustoase si hranitoare, dar actioneaza ca niste plante vindecatoare. Multe dintre ele sunt antiinflamatoare, diuretice, scad presiunea sangelui,  ajuta la scaderea colesterolului etc.

Luati suplimente minerale si vitamine. De la o varsta incolo, adaugarea acestora este vitala. Nu mai consumam, poate, alimentele care sa ni le ofere, de aceea trebuie sa apelam la un ajutor. Magneziul, calciul, vitamina B, A, E sunt esentiale. Incercati si un complex de vitamine, mai ales in anotimpurile in care nu consumati multe legume si fructe proaspete, desi, nu mai este demult o problema gasirea acestora, supermarketurile fiind pline cu de toate.

7 SFATURI PENTRU O SLABIRE USOARA, SIGURA SI SANATOASA IN 2016 _b

Beti ceaiuri naturale. Asigurati-va ca aveti mai multe tipuri de plante, naturale, uscate si pastrate in pungute de hartie, la loc intunecos. Indiferent de anotimp, consumati cate doua sau trei cani de ceai zilnic, dupa preferinte. Nu adaugati zahar sau alt gen de indulcitor, ci bucurati-va de calitatile nealterate ale plantelor respective. Le puteti consuma calde sau reci, de la frigider, in functie de sezon si de cum va place.

Evitati mancarurile prajite. Acestea nu sunt deloc bune nici pentru sanatate, nici pentru silueta. Daca totusi doriti sa dati un gust de prajeala, folositi numai doua-trei lingurite de ulei, de masline, cocos sau palmier, care sunt mai bune pentru sanatate. In loc de prajit, mai bine fierbeti la abur sau introduceti la cuptor. Cei care au probleme cu refluxul gastro-esofagian vor fi printre primii care vor observa beneficiile acestui stil sanatos de a gati.

Renuntati la bauturile acidulate. Chiar daca la inceput vi se va parea greu sa nu mai consumati apa minerala sau sa nu mai beti cateva pahare din sucul vostru preferat, in maxim doua saptamani, acestea vor fi deja uitate, iar voi va veti simti mult mai bine. Abdomenul nu va mai fi mereu umflat si greoi, nu va vor mai durea picioarele, va veti simti mai usoare.

Dupa ora 6-7 seara, nu mai mancati nimic, nici macar fructe. Organismul nu se va mai umple peste noapte cu alimente care sa ii cauzeze balonare, gaze, reflux gastro-esofagian. Veti dormi mult mai bine si va veti trezi mai odihnite. Astfel, organismul nu va mai resimti nevoia sa consume multe alimente, ca sa se refaca, si efectul se va mentine si peste zi. Chiar daca seara va mai este foame, luati o gura de apa plata si culcati-va nemancate. Veti slabi si veti fi si mai usoare, asa cum spuneam mai inainte.

Fructele consumate seara, mai ales daca va este si foame, va pot aduce o aciditate crescuta, deloc de dorit peste noapte.

Dupa cum vedeti, este o ,,dieta’’ foarte la indemana, pe care fiecare o poate adopta cu usurinta, transformand-o intr-un stil de viata sanatos.

 

sursa foto: pinterest